MVG?

I sista sekund ,innan uppsatsämmena skulle vara inskickade på fredagkvällen, gav jag upp min "varför mår flickor så dåligt" -uppsats och valde att skriva uppsats om bokläsning istället. Mycket mer konkret, mindre tjatigt och såklart lättare. Efter ännu ett seminarium om genus var min hatkärlek till ämnet om
möjligt större än förrut, hur skulle det då bli om jag ägnade tio veckor och 40 A4 till ämnet?

Genusdiskussionen är oerhört viktig, men eftersom det ska prägla varje ämne man läser så är det lätt att  bli ruskigt trött på det. Eftersom jag alltid varit den som pratat mest, låtit högst och tagit en hel massa plats så har jag aldrig lidit av att vara understående männen.

Däremot så vet jag ju att jag kommer att tjärna mycket mindre när jag nu blir gymnasielärare mot om jag valt ett maligt yrke, så som civilingeniör. Jag vet även att flickor växer upp i en värld där de måste vara MVG inte bara i skolan utan även utseendemässigt och personlighetsmässigt. Och jag är väl medveten om att på Stadium jobbar vi tjejer med kläder och killarna med skor och skidor. Jämställt, nej. Men just nu orkar jag inte engagera mig.

Huruvida gymnasieelever gillar att läsa eller inte känns som om det är på en bättre nivå just nu. Dessutom kan jag göra lite observationer medan jag ska vicka som svensklärare.

Dags att åka hem till mor och systrar, äta hembakad pizza, dricka öl och kika fotboll. En lugn skön helg fortsätter...

Andras kommentarer
Postat av: Sara

Det går säkert bra :D

Postat av: Mark

http://nucci.blogg.se/071006162822_dagens_frga.html
Svara på dagens fråga :)

2006-10-07 @ 18:42:22
URL: http://nucci.blogg.se

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback