ljuspunkter



För att göra sig själv lite gladare och piggare när man har alldeles för mycket att göra kan man exempelvis ta en tidig morgonpromend med en god vän som man aldrig annars hinner träffa. Då får man en intensiv timme till att bara prata och samtidigt en bra start på dagen och lite ny energi.

En annan sak man kan göra är att ladda hem lite ny musik, sån musik som man blir glad av och ha i bakgrunden när man pluggar. Min nya nostalgiskiva är Anouks Together Alone, när jag var 14 ägde jag denna skiva, men sålde den sen för att få lite extra pengar. Men att plugga till Nobodys wife är inte ett dugg överskattat...

Dessutom kan man använda lunchen till att luncha med en vän eller pojkvän istället för att äta pasta hemma. Igår åt jag och min A en megalunch med kanelbulle ala kanelbullensdag efter min lunchspinning. Så lätt blev den dagen mycket trevligare.

Förövrigt ska jag vikariera åt min handledare på Hagagymnasiet ett par veckor framöver, så nu blir det till att studera nattetid, men satan vad roligt det ska bli. Dessutom har jag nu en rad knep åt mig själv för att göra livet lite lättare. Det allra bästa knepet är dock att köpa sig något litet lyxigt, men det är även det dyraste knepet.

Idag håller jag alla tummar jag har för min lilla lillasyster. Det är bara att köra! 
27726-23

Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback