en ny, härlig insikt

Eftersom jag tillbringar veckodagarna med att vara lärare och kvällarna med att skriva uppsats, har jag tagit ledigt några av mina helger under hösten från Stadium. Helt plötsligt öppnades ett nytt liv, ett nytt liv som inom en inte allt för lång tid kommer att vara min verklighet. Ett liv med lediga helger.

 


Lediga helger innebär så mycket mer än att man kan dricka hur mycket man vill på kvällarna, utan att vara orolig över hur dagen efter på jobbet kommer att bli. Lediga helger innebär även att man kan åka bort om man vill, man kan gå på auktion och hälsa på föräldrar och man kan även passa på att sätta gång ett projekt i lägenheten, så som denna helg. 
 


Detta är en fantastisk insikt för en människa som alltid, alltid, alltid jobbat helger. Inte varje helg, men så ofta att de lediga helgerna alltid varit fullbokade åt det ena eller andra. Att jag dessutom inom en snar framtid  kommer att ha jullov och sommarlov är bara ett stort, stort plus i kanten!


Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback