cuppen

Igår kväll såg jag på SVTs nya drama Cuppen. En serie som jag med all säkerhet hade missat om det inte var för min månadliga prenumeration på DN. Utan tidning är det annars lätt att missa alla bra svenska dramaserier i de andra kanalernas kommersiella mediarus.  Cuppen gav mig svar på varför jag betalar tv-licens och svar på  varför vi ska ha kvar Public Service i Sverige. Ingen annan kommersiell kanal hade lagt ner tid och kraft på en sådan här produktion. 

En rolig, söt och viktig serie om de tänkta fotbollsproffsens misslyckande, och om  kontrasterna men även likheterna kulturer emellan.  Se den, om du inte gjorde det igår, så se det nästa tisdag klockan 21.00 på svt 1, även fast Greys Anatomy går samma tid, själv använde jag den traditionella videon...

cuppen

Idag kämpar jag med allergi och astma som följd av ett vardagsrum under ombyggnad. Må det bli klart snart...

Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback