att läsa i ett mediesamhälle...

För tredje, eller kanske för femte, gången ändrade jag mig angående min uppsats teoretiska utgångspunkt idag. Kanske är det ändå så att man tv tar tid av boken,kanske är de inte två åtskilda sysselsättningar som på intet vis tar ut varandra. Vad skulle du göra om du var utan tv, internet och övrig media i en liten stuga någonstans? Jajamensan, du skulle läsa, som aldrig förr skulle du läsa.

Och även om jag går tillbaka till mig själv, som för det mesta har en bok vid min sida av sängen, så väljer ju även jag om jag ska titta på tv, eller läsa innan jag somnar. Varje kväll står jag inför detta val...

Hur kunde jag vara så naiv. Nytänkande var min önskan.  Kalla mig gammalmodig, men faktum är nog  det att tv och andra medier tar tid från bokläsningen. Och det kanske inte är hela världen, så länge vi fortsätter att läsa lite då och då, för samhällets skull, för kulturens skull och för vår egen skull.

Nu är det i alla fall dags för en timmes slötittande på tv, innan Lasermannen får ta över, förövrigt en bra samhällskildring som alla borde läsa!

Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback