ångest

Måndag. Ännu en dag som fått en speciell innebörd när man går från att vara en student med helgjobb till en student med ett lärarvikariat.  Söndagsångest tror jag att det kallas. Ångest över att ställa klockan efter en ledig helg och veta att man har en hel vecka av tidiga morgnar framför sig. Väl på plats i skolan undrar jag vad det var jag hade ångest över, jag älskar som sagt att vara lärare. Men söndagsångest kallas det alltså, jag förstår innebörden nu.


 

Idag har jag fått reda på att mitt vikariat förlängs terminen ut. Halva jag jublar av lycka, halva jag har uppsatspanik. Men vad som än händer ska den vara klar i tid, helst strax innan. Jag lämnar alltid in i tid och det ska jag göra i fortsättningen också. Saker och ting skapar mer stress ogjorda än vad de gör om man sätter sig ner och fulländar det. En visdom i mitt liv, jag för länge sedan lärt mig.


 

Vardagsrummet däremot är inte klart, men deadline är inte förrän efter Ikeabesöket som är inplanerat till första december. Ska fundera lite först och lämna väggarna tomma. En visdom jag försöker att lära mig själv: att tänka efter före, mitt livs största utmaning I guess, men jag gör det nu och det känns ganska bra faktiskt.


 
(Just nu säger min känsla mig att jag vill ha en kristallkrona!)

Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback