Back-up

Datorer är bra så länge de fungerar. Jag skrev en lång blogg alldeles nyss och sedan hade jag tydligen loggats ut innan jag publicerade den. Den handlade om mitt uteblivna sportiga jag och var mycket intressantare än vad den här bloggen kommer att bli. Men jag byter ämne. Inget blir lika bra om man gör det en andra gång.   Fast man vet varje ord man skrivit, blir kopian aldrig lika bra som originalet. Kopian är aldrig ens hälften lika bra som originalet.

Varje gång något sådant händer mig tänker jag på när Carries dator i Sex and the city lägger av. Hon går till en datasupport och han frågar om hon inte har någon back-up. Det har hon inte, för ingen har sagt att hon behöver en back-up. Inte förrän nu, när datorn går sönder. Alla hennes texter är borta. ( Men återfinns såklart...det är ju i den fiktiva världen)

Så varje gång jag skriver nya texter, varje gång jag lägger in nya kort och varje gång jag skriver ett arbete för skolan, tänker jag på Carrie. Jag borde verkligen spara det på cd också. Men gör jag det? Nej. En annan dag, kanske.

En dag kommer dator gå sönder. Helt och hållet. Och inget kommer gå att återskapa. Jag vet det. Och trots att jag genom Carrie, och många andra, lärt mig att man bör ha en back-up, så kommer jag inte ha det. Om jag inte gör något åt det snart.

Imorgon kanske. Men inte idag, för nu måste jag sova.



Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback