Advent

Första advent, en dag som innebär att julruschen är igång och att julmyset kan påbörjas på allvar. I vår familj innebär detta pepparkaksbak med mormors hemgjorda deg, julmusik och glögg. En mysig eftermiddag med en sjuårig kusin som otåligt, men trevligt sällskap.

 
En annan tradition som hör julen till är julklappskvällen på arbetet. Detta innebär att vi får bjuda in våra familjer till vårt Stadium för att handla extra mycket och extra billigt, på kvällstid. Resultatet blir oftast extra mycket och extra stressigt. Så även i år.


27726-5627726-55e bakar


Gårdagskvällen blev trevlig och lugn. Behövligt och skönt. Det kommer att bli tomt utan K här hemma, hon är annars en frisk fläkt och en god vän i en stressig vardag. Och nu var det dags för ännu en vardag och en lång stressig vecka, så det är bara att hålla i hatten.

27726-54

Andras kommentarer
Postat av: erika

jättemysig tradition, tycker jag iaf ;) haha. tack för trevliga dagar syster. puss och kram

Postat av: emma

En gång fick jag smaka en lussebulle som du bakat. Det var den godast jag ätit, riktigt degig o god... Mamma ha rsvårt att slå dem. puss min kära

2006-12-04 @ 17:51:41

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback