Första inlägget

Min första lilla egna blogg. Spännande. Sitter hemma och väntar på att blåbärspajen ska bli klar i ugnen och att jeansen ska bli klara i tvätten. Märkte precis att mina favvojeans blivit lite för utgådda, så som alla jeans blir efter någon timme och måste tvättas inför morgondagens utgång. En lugn kväll idag alltså...

Konstigt nog blev jag lite sliten efter endast två öl med tjejerna i klassen igår. Konsitigt. Men ölen var väl värda. Godkänt på dramatiktentan är egentligen värd mer än två öl, om det inte hade varit för att jag var tvungen att läsa idag med. Räddaren i nöden, en revolutionerande bok som utkom 1953. Inte alls revolutionerande och provocerande idag. Ibland inser man vad samhället har förändrats. På tal om böcker stendiggade jag däremot Ett öga rött. Otroligt bra, välskriven, tragisk, tänkvärd och humoristisk bok. Äntligen. Litteraturvetenskapen kan kännas tung ibland, enbart rolig andra stunder. Ungefär som livet självt.

Syster kommer snart. Plattången håller på att brännas upp, pajen brännas och den som egentligen ha tvättid förargas.

Återkommer med andra ord.



Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback