Tid är pengar

Jag städar och tvättar och bakar och så ska jag äntligen färga mitt hår. Anna kommer om en stund för  att dricka te och pappa är äntligen hemma igen och ska få ett besök av mig. Kvällen är fullproppad och som vanligt stressar det mig. Som vanligt spiller jag, ramlar jag, kladdar jag.

Mest av allt inser inser jag att jag aldrig vill arbeta heltid när jag är småbarnsförälder. Kvalitetstid är fint och bra men för att hinna se något, hinna göra något, hinna uppleva något räcker inte tiden när åtta timmar om dagen ska arbetas av och två timmar om dagen ska gå till hushållet. Nej, det här med heltidsarbete är nog inte för alla. Inte för föräldrar. Jag beundrar de som fixar det och hoppas jag slipper vara där en dag.

Tid är pengar och pengar är inte allt.


Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback