Det onda med det goda är hårt nog

Jag har ofta tänkt att de bättre och sämre egenskaperna som vi besitter går hand i hand. Ofta får jag det bevisat för mig. Ofta har jag nytta av att vara full av idéer som jag genast gör verklighet av. Vägen från tanke till handling är obefintlig. Det är också här jag gör mina största misstag. Jag tänker inte ett steg längre, funderar inte kring konsekvenserna av mitt handlande, glömmer den andra sidan av myntet.

Grunden är bra. Konsekvenserna långt därifrån. Och någonstans måste jag stå mitt kast. Stå mitt kast och lära mig av mina misstag. Om och om igen. Och det gör ont, så ont.

Andras kommentarer
Postat av: Mellis

Åh Ella, det är inte alltid lätt att veta vad konsekvenserna blir av vår handling. Eller det vet vi nästan aldrig och bara vid få tillfällen går det lite snett. Och dessa få tillfällen är de enda vi reflekterar över hur vi kunde gjort det annorlunda.



Men att vara medveten är det största steget, det är det som får oss att utvecklas.



Glöm inte bort vilken fantastisk tjej du är. Puss på dig.

2009-01-11 @ 21:00:25
Postat av: Anonym

Åh, min älskade hälsopedagog till syster. Du kan allt.

2009-01-11 @ 22:50:21

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback