It´s not me, it´s you

Förra våren nynnade vi konstant på Kate Nash Foundation och den där raden var svår att få bort från hjärnan. Denna vår (för jag har bestämt att det är vår nu. I butikerna är det vår, i modet är det vår, när solen skiner är det vår, det är bara vintern som vägrar ge sig. På med vårjackorna så kör vi!) är det något som säger mig att titeln på Lily Allens nya platta kommer snurra i min hjärna.

Det var 15 år sedan Spice Girls myntade begreppet Girl Power, ändå behövs mer än väl fortfarande. Varje tecken på en tjej som står på sig blir en rubrik, varje textrad som hävdar tjejen till den starka är kontroversiell, varje Fuck you får oss att höja på ögonbrynen.

Jag gillar dessa rader, men jag avskyr att jag gör en grej av det. Men jag nynnar med, ler lite grann och känner mig mäktig och så tänker jag att jag är glad att min omgivning består av slagkraftiga tjejer.

Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback