Vi är huvudpersoner i våra egna liv

En minst sagt omtumlande helg går mot sitt slut och någonstans inser jag vad som är vitkigt i livet, att vi är viktiga i våra egna liv och ska vara huvudpersonen i dem. Ingen kommer någonsin att tacka oss för att vi bränner ut oss själva och kämpar för att alltid åstadkomma lite mer.

Vi måste minnas detta. Jag måste minnas detta.

Jag håller tummarna för de omkring mig, lär mig en läxa genom dem och ska se till att skapa en vecka som är fokuserad på att må bra. Må bra, leva bra och prioritera bra. Prioritera kvalitet och inte kvantitet. Bland alla brustna hjärtan klappar mitt hjärta extra fort.

Andras kommentarer
Postat av: A

Visst är det så, ingen tackar en när man bränt ut sig så varför ska man göra det? Njut av arbetet och gör ditt bästa men drunkna inte i det för då kan man ju inte njuta av det viktigaste, vardagen, vännerna och livet.

2008-09-29 @ 08:56:15
Postat av: jojo

Hur vi mår är det vikitgaste av allt. Att inte tänka på sej själv i första hand, kan ha ett dyrt pris. Ett pris som ingen av oss ska betala. Tack och lov tänker vi mycket för varandra.



"Ellinore har gått hem för dagen." svarade Jonas. "Va?!" frågade en lillasyster som saknar dig akut, med ett stort leende på läpparna.

2008-09-29 @ 15:39:47

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback