Fri att vara själv

 Idag sa någon till mig att frihet är att vara ensam hemma, det är då man känner sig hel. Jag kan nog hålla med. Frihet är att få äta knäckemackor i sin säng utan att någon gnäller över smulor, att bara vara själv en stund och låta tiden passera, att bara låta tankarna flyga och att göra allt på samma gång eller inget alls, utan att någon finns där och stör mina onödiga sysslor.

Frihet är att vara fri och man inser inte hur innerligt viktigt det är, förrän man inte har det längre. Förrän man mister det. Just nu är jag fri. Jag lyssnar på P3 live högt, högt, dricker te och njuter nästa av smulorna som samlar sig i min säng.

Och på tv har jag inte tittat på flera veckor.



Andras kommentarer
Postat av: Anonym

"Jag lyssnar på P3 live högt, högt, dricker te och njuter nästa av smulorna som samlar sig i min säng"



Det lät väldigt härligt, du har nog rätt i att

man måste vara själv emellan åt för att fungera.

Kloka lilla du!

Postat av: Erika

Mm... vad skönt, jag håller helt med. Att vara ensam hemma när man känner för det, frihet på hög nivå. Snart får du ta helg syster. Puss puss!

2008-09-26 @ 06:35:17

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback