We´re not worth more than anyone else, but surely not worth less*

Ordbajsning och reflektion över etnocentrism och eurocentrism och jag fick ihop ännu en uppgift i kursen jag läser. Finfint och inte så bra som det borde men ibland är det bara att släppa kraven på sig själv, ta ett djupt andetag och göra det absolut minsta för att nå det absolut mesta. Och ibland är det då man gör minst som det räcker längst.

Reflektioner och analyser har tagit mig långt under mina skolår och ofta skapat en viss slapphet, men det är ett bra knep och det är en av de största kunskaperna att ha i livet, för vad är fakta egentligen?

Snart kommer Anna och vi ska dricka te,  för det är hon värd, jag värd, vi värda.



Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback