Jag stannar här ett tag

Du sa idag att livet är väl ganska komplicerat och det har du nog rätt i. Ibland är livet förjävligt med oss och exakt så där komplicerat  att vi bara vill blunda hårt och vakna upp till ett solsken där allt är som ett tåg som rullar på sin räls, smärtfritt och enkelt. Smärtfritt och enkelt och så långt ifrån ett SJ-tåg som man kan komma. SJ är inget att hylla, bergodalbanor är evighetsmaskiner och Parisehjul som tickar sakta, för sakta, och gör oss höjdrädda är mest enkelriktat och tråkigt.

Livet är nog komplicerat ändå. Och när det inte är det saknar jag det nog. Jag saknar looparna, skratten och gråten. Men jag saknar inte SJ. Jag har fått nog för ett tag.

Andras kommentarer
Postat av: Anonym

Du ser, livet är komplicerat som jag sa, ibland spelar livet oss ett spratt. Vi vill alltid ha det vi inte kan få som du jämt säger. När livet är komplicerat så klagar vi och när livet inte är komplicerat så klagar vi. Så nu kan man ju börja undra om det är livet eller vi som är komplicerade?

2008-10-09 @ 23:19:48

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback