Ett brev om kärlek och om att få nog. Om maktlöshet och kanske lite makt och en stor massa vilja utan mål blandat med de sötaste av ingrdienser till en bitterljuv ton

Jag känner att det får vara nog snart. Hur länge kan en syster bo utomlands utan att de övriga systrarna ska få klaga? Jag vägrar att hålla mig till sakfrågor när vi talar, vägrar att hålla mig kort, vägrar att tänka på att minutrarna tickar och att ämnen bara ska avhandlas. Vi måste ju kunna prata på riktigt också. Och det gör vi såklart. Flummar, flyter iväg, reflekterar om det lila och det stora här i livet.

Men jag börjar få nog och jag vill att du kommer hem nu, för ja, om vi behöver vara nära varandra nu! Kom hem, söta underbara , Jojobulle, ingen är så god som du! Vi vill inte mer. Vi vill ha dig här. Vi vill kunna prata skit varje kväll, om det är så utan en tickande telefonräkning. Utan ett långväga avstånd.

Systrarna protesterar. Systrarna har fått nog. Systrarna vill ha frihet, här i sin egen skog. Ao.

Andras kommentarer
Postat av: Erika

haha :) Systrarna demonstrerar, dagens första leende. Klart vi vill ha hem lillan. Puss puss

2008-10-16 @ 08:22:44

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback