Ah, jag skriver hela uppsatser...

Någonstans och någongång trodde jag kanske att livet skulle vara enkelt, ingen dans på rosor kanske, men något som liknade en vals i alla fall. Sedan hände något. Sedan hände något med mig och människor omkring mig. Sanningen kanske kom ikapp oss eller så var det bara så att livet började visa oss vad det egentligen innebar.

Hade Coldplay spelat i Globen idag och hade jag kunnat sjunga (ljuva tankar) hade jag överröstat alla med min sång i tonerna till Fix you. Hade man kunnat fixa människor (ljuva tanke igen), hade jag gjort det med en trollstav. Tills livet börjar te sig som den där dansen på rosor igen, eller i alla fall som den där valsen, får vi kanske ha den där Winnerbäck raden i huvudet som aldrig tycks lämna mitt inre:

Jag vill ha det som du, fast jag vet att du tänker likadant ibland och vill ha det som jag.

För det är så sant som det är sagt.





Och jag avskyr att min syster bor i Bryssel och inte här, här nära mig. Vi behöver varandra, du vet.


Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback