Vill du byta jacka med mig?


I fredags natt när vi skulle traska hem från krogen i Oslo var min Veromodajacka med trekvartsärm borta. Istället hade jag en Bossherrjacka i min hand. Jag virrar omkring ett tag, frågar några typer om de fått fel, ger upp och går vidare. Jag traskar Oslos gator ner i en jacka jag skulle kunna tälta i, men det är en Boss jacka och jag har nog aldrig burit något så dyrt.

Problemet började först senare. Jag äger en fin och dyr jacka jag inte kan använda, men inte en billig och fin jacka som jag kan använda. Tradera måntro? 

Mest skrattar jag ändå åt synen med den stora mannen i den lilla jackan. Man kan undra hur full man måste vara för att ta sig hem på det viset...

image874

Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback