Mamma!

Det är mammas dag idag och min mamma skulle jag kunna fira dag ut och dag in så länge hon lever. (Nu firas hon istället med ett nytt förkläde, vilket inte är så diskriminerande som man skulle kunna tro. Men det är en annan historia.) Mamma har tillsammans med lilla pappa lärt mig allt jag behöver veta om livet, även om jag inte förstod det just då.

Hon har lärt mig att:
det enda man vet är att det aldrig blir som man har tänkt.

att
man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad

att:
man inte kan vilja åt andra människor

att
man inte ska dricka när man inte mår bra, då blir det bara värre.

och att
kärleken gör ont, men att man inte kan styra sina känslor.

Dessutom har hon aldrig pressat oss till framgång, alltid uppmärksammat våra egenskaper istället för presationer, alltid gett upp allt annat för att finnas där när vi behöver henne. När vi varit alldeles för fulla på natten har hon hämtat oss, när vi behövt åka till sjukhuset har hon snabbt ställt in alla möten och funnits där, när vi gjort oss illa har hon kört mot alla röda stoppljus i världen.

Hon är bra min mamma, liksom allas mammor, och jag ska tänka på henne lite extra idag och kanske lite extra alla andra dagar.

Tack, mamma. Synd att du inte läser min blogg...


Andras kommentarer
Postat av: Mamma

Tack,min älskade dotter! I dag har jag läst, på intiativ av Erika. Jag blir rörd av vad du skriver och väldigt glad. Om du visste hur mycket du betyder för mig.
Alla världens karmar
Mor

2008-05-25 @ 20:21:18
Postat av: jojo

Fäller en tår. Efter jobbet och kanske lite extra insabil. Som hon lär oss, vilken grund och trygghet vi fått av henne. Ingen kunde forma tre systrar bättre. Tack mamma. Tack syster för att du skriver blogg och är så bra på att få med allt samt uttrycka dej.

Jag saknar er!

2008-05-27 @ 22:14:06

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback