Vad tar du taberas på?

Efter att ätit så mycket att vi varken orkar stå eller tänka på mer mat, började vi ändå spåna på hur mycket man skulle vilja ha för att äta resten av det som fanns kvar på bordet. Eller ta taberas på det,  som Emils fattijon skulle sagt. Vi kom fram till 10 000 kronor, mest med tanke på hur jobbigt det skulle vara att äta tio potatisar, fyra portioner Jansson och ett paket bregott, förutom all sill, all korv och alla ägg med fet fyllning, då. Men för 10 000 hade vi gjort det allihopa och fem timmar skulle man få på sig. Som tur var gjorde vi inte allvar av våra tankar, då hade jag nog hängt över toaletten nu.

Nu har vi ökat på magarna med det godaste godiset och väntar på att hitta ork för att fundera vidare på kvällen. Jag har bestämt mig för att inte gå ut, huruvida jag ångrar mig eller ej återstår att se.

Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback