Reuniondags

Om ett par timmar ska jag träffa Daniella och det var inte igår, utan det var sex år sedan. Daniella var min vapendragare under Gävletiden och kanske den trevligaste, påhittigaste och klokaste människa man kunde ha som vän. Och det hade jag.

Jag antar att allt är som det brukade vara, för det är det alltid. Det är bara det att sex år har gått. Daniella har hunnit flytta till London och gift sig med sina drömmars man och jag har hunnit haft ett femårigt förhållande och flyttat till Stockholm och skiljt mig. Dessutom börjar jag inse att vi inte är 20 längre, utan vi är lite rynkigare och lite gråare än vi var då, back in 2002.

Hur åren tagit ut sin rätt återstår att se.

Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback