Min väg till lycka

Alexandra Pascalidou bad sina läsare beskriva lycka och jag antog uppdraget, mest för min egen skull. För mig handlar lycka mycket om de små ögonblicken av tillfredställelese. Små tillfällen då stressen inte finns närvarande och när jag bara kan stanna upp och njuta av här och nu. Detta inträffar dock allt för sällan, men det händer och jag försöker bli bättre på att vara mottaglig för det.

Ofta infinner sig känslan av lycka när jag är med människor jag tycker om, utan måsten och utan krav, utan under sekunder, minuter eller kanske timmar då jag bara kan njuta, insupa stämningen och ge och ta av den. När jag säger att jag inte vill göra något, utan bara vara, så menar jag det Lillan. Jag njuter av dig, av omgivningen och av livet. För mig är det mer värt än satyer och sevärdigheter.

Ibland  händer det också att jag sitter på bussen, en låt spelas i mina ögon och jag kommer på mig själv med att le, då jag tänker på det liv jag har, på de förmåner jag har, på att få älska och att bli älskad. Saker och ting stämmer och saker och ting landar.

Men lycka är nog olika saker för olika människor, beroende på hur vår vardag ser ut och beroende på vad vi uppskattar i livet. Så jag passar frågan vidare: vad är lycka för dig?

Andras kommentarer
Postat av: erika

Jag skulle nog inte kunna beskriva det bättre själv. det är de stunden när ingenting annat äger rum än glädje och lycka av att befinna sig just där, just då och allt runtom en är helt perfekt. Lycka har jag upplevt oräkneliga gånger tillsammans med dig!

Postat av: Matilda

du är ju lycka!alltid roligt att träffa dig:)
Nästa gång det bli söndagsmiddag så ska jag ta med nått kaffe med chokladsmak,i förhoppning om att det inte ska vara lika beskt,haha.

2008-03-02 @ 20:19:45
Postat av: Ella

Söta människor, ni är lycka! Kaffe ska vi dricka Tildus, lilla lyckospridare!

2008-03-02 @ 20:31:03
URL: http://yrlavirla.blogg.se

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback