Girlpowern personifierad

Jag lunchade som sagt med Marit igår och det är en minst sagt inspirerande upplevelse. Hon är kvinnan med stort K, girlpowern personifierad. Hennes mage putar perfekt och hon bär den med en karisma likt ingen annan, samtidigt som hon avancerar i karriären och talar om förlossningarna som Guds gåva till kvinnan, till den starka kvinnan som klarar allt. Hon är stolt, hon är stark, hon är mamma, hon är en kvinna i karriären, modedrottning och kvinnokämpe på en och samma gång.

Och det är sådana vi behöver för att komma dit vi vill komma. Kvinnor som står på sig, kvinnor som inte offrar vare sig det ena eller det andra, kvinnor som vågar se sitt värde och kvinnor som tar för sig i livet, av allt i livet, utan att ursäkta sig. Kvinnor som på ett självklart sätt sätter sina barn först, men utan att offra av sina egna ambitioner och sitt eget liv.

Hade alla vågat vara som hon hade det inte funnits löneskillander mellan kvinnor och män. Hade alla vågat avtala upp sin lön i åttonde månaden och vetat att de är värda den hade vi varit nära jämställdhet idag. Det är 2008 och alla borde inse att de är lika mycket värda kvinna som man,. med eller utan mage. Bara man kämpar hårt kan man nå dit man vill. Och Marit gör det med ett stort leende på sina fylliga, vackra läppar.

Tack. Det känns lite bättre nu.

Andras kommentarer
Postat av: Marit Orrebo

Du är den underbaraste människa som finns, gumman. Den här texten ska jag skriva ut och spara i hela mitt liv, den berörde mig djupt.
Vad lycklig jag är som har en vän som du.
Ditt sätt att skriva är helt makalöst, jag känner ingen annan som är så duktig på att utrycka sig i ord som du vännen.

Mange fick läsa och han bara skakade på huvudet och sa att sådär hade han aldrig kunna skriva och utrycka sig även om han hade haft ett år på sig.

Jag älskar dig vännen.
Kram/Marit

2008-03-25 @ 20:32:17

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback