Vi är svenska fans allihopa

Jag har inte riktigt greppat det här med att EM börjar om en vecka. Det är ovanligt, för när det är mästerskap är jag en fotbollstjej igen. En fotbollstjej med råge, som blir irriterad på alla som inte kan något om fotboll. Hur jag nu kan bli det, när jag själv aldrig blir det annars. Kanske blir jag tolv igen, tolv och det största fånet man kan hitta. Det var länge sedan nu.

Idag fick jag med pappa på landskampen. Genrepet inför EM. Det var långt ifrån en supermatch, men skönt att känna stämningen, se stjärnorna och se ett stundvis bra spel. Nu är jag laddad. Det är tur att det är en vecka kvar, för denna vecka finns inte en sekund över för fotbollstänkande.

Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback