Fotbollsfru

Det är fotboll imorgon och det är dags för Hanna och mig att bli fotbollsnördar igen. Vi får se hur det går, men vi laddar i alla fall för morgondagen och matchen. 1994 dyrkade jag Schwarz och min högsta önskan var att bli en av de fotbollfruar som satt på läktaren, att själv bli fotbollsproffs som tjej var en omöjlighet som tjej då.  Och själva omöjligheten och ojämställdheten engagerade mig mer som 12 åring, än vad insikten om att jag inte var bra nog gjorde.

Idag är det andra tider. Fotbollsfru skulle jag nog sällan vilja bli, hellre rockstjärnefru, eller äventyrarfru, eller slackerfru eller snowboardfru, men fotbollsfru? Nej, tack.

Laddar gör jag i alla fall. Laddar och håller tummarna hårt, hårt.


Inte min dröm i alla fall.

Andras kommentarer
Postat av: Anonym

ja, för det är ju viktigt!

2008-06-10 @ 20:40:14
Postat av: Sandra

fotbollsfru är inte sååå illa :)


Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback