Vilken väg tar du?

Jag övar på att inte ge människor råd och det är lättare sagt än gjort. Det är så lätt att berätta för människor hur man tycker att de ska göra saker och ting, för det är så enkelt när man ser saker utifrån. Och egentligen ger vi råd, utan att det har någon som helst positiv påverkan. Den enda som har makten att fatta besluten är en själv och vi kan aldrig, aldrig vilja åt andra människor. Hur gärna jag än vill kan jag inte få någon annan att förändra saker och ting. Det måste de göra själva.

Jag övar, biter mig i tungan och Erikas Anders säger pip varje gång jag misslyckas. Någon gång ska jag nog lära mig.


Andras kommentarer
Postat av: A

Försöker jag men men det är inte lätt att vara tyst alla gånger. Själv blir jag arg på folk som ska berätta för mig hur jag ska göra så jag ska bättra mig :)


Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback