Det stinker från en pissoar

I Borlänge går alla människor till samma ställe. Vid varje bord är det fullsatt och alla trängs om sittplatserna. Alla. Oavsett ålder och oavsett sällskap. Alltid. Vi har alltid hängt där, så liten är staden. Idag fick vi gå till ett annat ställe, Jessie och jag. Minst lika trevligt, minst lika gott, men inga människor.

Vi hade trevligt ändå, trevligt på vårt "drickavinochprataskitsätt" trevligt, men jag är glad att jag återvänder till Stockholm på lördag. Där är alla likadana, men ändå annorlunda och där är det alltid okej att dricka vin. Oavsett tidpunkt, oavsett veckodag. Och där är alla vännerna samlade, som hela familjen är samlad här. Tills nu. Återvända.

Dessutom vill jag åka till Spanien. Nu.

Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback