Pengarna rullar

Jag måste bli ekonomisk eller i alla fall ekonomiskare.Jag älskar att få handla och unna mig fina saker och jag älskar att köpa de kläder jag vill ha. Och det smink jag vill ha och det schampo jag vill ha och ja, ni vet. Jag gillar att shoppa helt enkelt. Som tur var är jag inte på stan så ofta, så det jämnar ut sig ändå. Under veckorna gör jag inte slut på många kronor. Men jag måste handla mindre, måste spara mer.

Förutom att äta skolmaten varje dag(vilket jag gör redan nu, eftersom att jag får trevligt sällskap varje dag) ska jag undvika stadsmiljöer med lockande affärer och skulle jag ändå hamna där ska jag tänka efter före jag handlar. Vad behöver jag eller vad vill jag ha så mycket att jag inte kan avvara det?

Dock tycker jag fortfarande att kvalitet går före kvantitet, men jag kanske kan dra ner lite på kvantiteten. Om jag verkligen är ärlig kan jag nog det. Så svårt ska det väl inte vara.
Syster  får nog skriva en checklista åt mig, för hon är grym på det här med ekonomi, jag undrar vad som hände när vi andra två föddes. Dock fattade jag och Joanna ett fantastiskt tråkigt men ekonomiskt beslut igår. Erika borde vara stolt över oss!

Att hushålla med sina resurser. Wish me luck.

Andras kommentarer
Postat av: jojo

Fantastiskt tråkigt. Bra inlägg, nu loggar jag ut från swebus hemsida och biter mig lite hårdare i läppen. Thank God it's friday! Paaah, pengarskit! Jag vill ta en after work med dig. Biter hårdare.

2008-01-25 @ 12:16:17
Postat av: erika

Haha, du är rolig. Trist att det inte blev något med jojo men ni får ses inom en månad iaf, det är bra. Och jag får se dig om 1 vecka, det är ännu bättre. Tänker på dig min Ella. Stor kram


Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback