"Man måste ha tråkigt ibland för att veta när man har roligt"

Idag har jag haft tråkigt för första gången på mycket länge. Efter att jag jobbat en hel effektiv dag, blev det så mycket tid kvar av dagen. Så mycket tid kvar till ingenting och en lång väntan på att Andreas skulle återvända hem. Min kropp värker av sjukdom och jag behärskade inget annat än soffan.

Men tråkigt hade jag. I en lång timme hade jag tråkigt och under den långa timmen hann jag planera in en vinkväll till nästa vecka, en träff med andra vänner till några veckor framöver, en promenad och ett biobesök till imorgon. Bland annat. Lite tråkighet behövdes för att jag skulle orka, orka. För att jag skulle vilja orka och börja ha roligt igen. Jag måste ha tråkigt oftare, för roligt vill jag ju ha och umgås vill jag ju göra. Massor vill jag umgås.

Nu har jag ätit massa mat och godis och är redo för att sova, men det får jag inte. Umgås var det.

image607

Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback