Att fly från sanningen

Det enda sättet att hantera dagen var att ignorera det. Att inte tänka, att inte känna och att defintivt inte tala om det. Men frågorna kring varför jag var så röd runt ögonen haglade. Ögoninflammation trodde chefen och trötthet trodde eleverna. Jag önskar att det vore så väl. Men jag svarade inte på några frågor, för då hade jag blivit ännu mer röd och svullen kring ögonen. Jag lät mina tankar vara någon annanstans och istället för att åka hem försökte jag att lära min lilla flicka att dricka te. Så mycket trevligare, så mycket lättare.

Jag flyr sanningen, men de riktiga leenderna är långt bort. Och så får det vara just nu.

image645
Bild: Jovana Vujcic, Dramaten

Andras kommentarer
Postat av: erika

lilla vännen vad jag lider med dig, du har funnits i mina tankar hela, hela dagen. Hoppas du kan sova tryggt inatt. Stor kram!

Postat av: Anonym

men baby, jagtänker på dig.love you.

2008-01-22 @ 07:19:13
URL: http://emmaheden.bloggspace.se/
Postat av: Karolin

Tänker på dig/er och hoppas det lättar snart!!

/Karolin

2008-01-22 @ 07:38:16
URL: http://nilorak.blogg.se
Postat av: jojo

Som det skär i mej. Du får luta dej mot min axel så ofta du vill. I vår... I vår, vännen, då ler du färre fakesmile.

2008-01-22 @ 13:21:12

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback