It´s always better when we are together

Om jag vore frisk idag hade jag spenderat dagen med att dricka kaffe med syster. Vi hade suttit där på Svart Kaffe eller Vurma eller något annat mysigt ställe med soffor istället för stolar med våra ben uppkrypta under oss, bläddrandes i tidningar och pratandes om livet, petandes på lussebullar och sörplandes ur kaffeglas.Och så hade vi tittat på alla dessa människor som stressar och tänkt att: vi behöver inte stressa, vi behöver bara sitta här. För det var så vi hade tänkt det. Det var så det skulle vara.

Men det blir inte alltid som det ska vara. Idag blir en tom dag. En till tom dag. Och jag håller mina tummar för imorgon, håller mina tummar om systrar och om friskhet och om närhet. Och jag hoppas på att den där fina jultillställningen hos pappa blir för alla oss tre, för det är så vi jobbar. Vi jobbar i team. Det är alltid bättre när vi är tillsammans.



Andras kommentarer
Postat av: Erika

Ja det skulle vi minsann ha gjort! Fan för sjukdom som tvingar oss att vara ifrån varandra. Du, när du känner dig tom så tänk på den där dagen på bussen. Du är en av de finaste människorna på denna jord och aldrig, ALDRIG ska du känna dig ensam, för det är det sista du är.



Vi hoppas på att ha varandra imorn, för när vi är tillsammans finns inget som heter ensam. PUSS!

2008-12-20 @ 11:27:38

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback