God jul, kära du.

Jag strävar efter att hitta andra vägar ut. Andra vägar än de materiella, förutsägbara. Det där som ska betyda att vi älskar någon, men som bara är en pryl. En pryl, en julklapp, något att lägga i högen. Så jag användet det jag kan för att förändra min jul. Använder orden till att skapa något annat, till att säga det jag vill säga med den där parfymen, det där tv.-spelet eller den där boken. Säga det och sluta låtsas.

Sluta köpa klappar som ska betyda att "du är värdefull i mitt liv annars hade jag inte spenderat pengar på dig". För det är väl det vi vill säga, det är väl det som är budskapet, tanken med det hela? För är det inte tanken är allt bara en ännu större kontruktion av något vi själva konstruerat. Orden. Det är orden vi vill åt. Tankarna. Känslorna. Viljan. Inte jeansen eller väskan. Jag strävar efter något annat och jag hoppas att jag når ända fram.

Andras kommentarer
Postat av: far

Fint skrivet, elli, men visst vill du åt min 70-tals adidasväska... vi får se

2008-12-09 @ 17:48:29
Postat av: din väldigt trötta inneboende

Nu sitter jag här och läser dina tankar=)

2008-12-09 @ 19:09:28

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback