When it comes to you

The tallest man on earths nya skiva recenserades i DN idag och när jag läste den såg jag framför mig hur Andreas åkte runt till varje liten skivbutik i hela Dalarna för att hitta hans första EP. Jag rev ut recensionen och lade fram den tillsammans med nycklarna Andreas skulle komma och hämta.

När jag kom hem väntade en lapp:

Jag antar att recensionen var till mig. Har du sett att Johnossi släppt nytt?

Då känner jag den igen:  den saknade självklarheten av att veta allt om varandra, av att känna till varandras minsta rörelse, varandras detaljerade historia och att kunna vanrandras iTunes bibliotek i bakhuvudet. En självklarhet som är borta, för när vi vandrar åt varsitt håll vandrar även intrycken åt varsitt håll. Intrycken tillsammans med historien.

Vi är en del av historien nu.

Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback