Our minds pressed and guarded, while our flesh disregarded

Mina ögon håller på att falla ihop, men jag orkar inte gå och lägga mig. Istället diskuterar jag hypoteser kring kärlek och jag vet inte om jag blir klokare eller bara mer förvirrad. Jag tror mest på det senare. Kärlek ska nog mest vara och inte diskuteras. Det enda jag är säker på är att hjärtat ska besegra hjärnan om kärlek ska vara äkta och brutalt, i takt med lillasysters ord:

Det ska pirra i magen när man borstar tänderna tillsammans.

Lite överdrivet kanske, men något ditåt i alla fall. En dag kanske det blir aktuellt igen, så länge fhåller jag  mig till diskussioner och spekulationer. Det blir ändå aldrig som man tänkt sig.



Andras kommentarer
Postat av: Beundrare

"Kärlek ska nog mest vara och inte diskuteras. Det enda jag är säker på är att hjärtat ska besegra hjärnan om kärlek ska vara äkta och brutalt" så sant så. Orden är ju bara en beskrivning av verkligheten. Men iband så är det roligt att spekulera. Fast det är roligare att praktisera. Speciellt detta ämne. Puss på dig

2008-04-01 @ 23:52:18

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback