Maniana, maniana, tillsammans är vi oslagbara

Anna påminner mig om rättningshögen och jag tittar bort.  Jag har däckat i soffan och drömmer mig bort till en värld där min Lillan är frisk och vi dricker vin, eller kaffe, eller vad som helst, bara det är vi och bara alla mår bra. Vi tre och alla mår bra. Ingen stress, bara nu. Ta tillbaka det, min kära, ta tillbaka det och glöm det aldrig.

Morgondagen står kvar, jobbet står kvar och måstena finns kvar, det enda som inte är kvar är hälsan, så varför skynda framåt?  Det är du som ska säga det, inte jag. Det är jag som stressar, du som njuter. Jag som skyndar framåt och du som ser dig omkring. Minns det. Ta tillbaka det. Njut av det. Det är du som har lärt mig förstå det, nu ber jag dig om samma sak.

Maniana, maniana, bejbi, maniana, maniana.

image824
Malaga, några år sedan.



 

Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback