Var dig själv fullt ut!

Jag överöser mina elever med frågor och diskussioner om samhällens fack och de normer samhället sätter upp för oss. Kanske för att jag själv velat ha fått fundera på den saken lite tidigare, för allt utgår ju faktiskt från mig... Bara för att man har en viss stil behöver man fakiskt inte köpa hela paketet inklusive musiksmak, politiska åsikter och sätt att vara. Det är helt okej att vara hiphopare men älska hårdrock, vara djup men även läsa Klickbilagan, ha svarta kläder men ändå vara glad. Det är bara det att vi kanske inte vågar vara det, för vi vet vad alla förväntar sig av oss.

Av den här anledningen är det härligt att det finns karaktärer som Bigbrother-Marie-med-stora-bröst som nu knäcker i Idol, Carolina Gynning som kanske ser ut som någon som har mer utseende än intellekt,  men har både självinsikt, humor och är fruktansvärt smart.Det finns fler. Men inte så många fler. Tänk om alla tänkte lite mindre och bara var de som de är, vad livet vore underbart...


image430

Andras kommentarer
Postat av: erika

mm, vad underbart livet skulle vara. ha en bra helg syster. Stor kram!

2007-09-21 @ 08:11:36

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback