På gymmet.

Inte trodde jag att Sats Telefonplan skulle vara ett så snobbigt ställe. Men det är det. På åtta band står åtta snygga tjejer och springer, de springer och springer minut efter minut. På gymmet går de grova killarna omkring. De spänner sig och pratar om kost och hälsa. På dansklasserna är alla proffs och på strechingmattan hänger han brottardansaren, Martin någonting. Sen är det jag, jag flyter omkring, gör det jag känner för. Cyklar lite för att bli varm, lyfter lite fria vikter för att bli stark. Plötsligt dyker en instruktör upp och rättar till mig. Stör mig inte, jag vill vara själv. Låt mig göra som jag vill.

Snobbigt alltså, men helt okej. Och kostar det så ska det väl smaka. Jag är glad att vara igång igen.

Andras kommentarer
Postat av: emma

jag har aldrig varit på sats telefonplan, men ska börja gå där. är det snobbigt att alla på dansklasserna har testat dem tidigare och därmed vet hur de ska göra?
sen är det väl bara bra av instruktörerna att påpeka om man gör fel och visa hur övningarna ska utföras. man kan ju bli skadad om man gör fel.

2007-10-01 @ 10:44:32

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback