Klänningsval

Jag har redan varit vaken i två timmar. Duschat, ätit frukost och sytt i knappar på en skjorta. Min kropp är inställd på 06.00 och verkar tycka att det är en lagom tid att gå upp oberoende av dag i veckan. Hm. I natt ska vi sova i en barack till vandrahem någonstans i Gnesta där det endast finns fotogenlampor och kallvatten i en intilliggande byggnad. Som tur var är vi tio personer så vi kanske kan hålla värmen uppe, om inte annat beroende på alkoholhalten i blodet. Sockor, underställ och fleecetröja är dock nedpackat.

In i det sista har jag tvekat mellan den guldiga sidenklänningen och den gråa ullklänningen. Jag tittar ut och väljer det sistnämda. Höstbröllop kräver höstklädsel. Dessutom har Hanna fått varit med och tyckt och hon har en smak och stil som heter duga. Så var det med det. Dags att måla mina brokiga, korta, ojämna naglar, i vilken färg vet jag inte än, men antagligen får det bli i guld.

Andras kommentarer
Postat av: Lekne

Hoppas ni får urkul!
Japp, nästa helg är det.


Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback