Hela Borlänge är i Stockholm.

Och när jag lite försynt stiger in i pumpsalen står Malin där. Malin var den jag för sisådär åtta år sedan tog mina allra första pumpklasser hos. Och nu är hon här. Dock som vikarie, men ändå. Vilken lättnad och vilken instruktör. Lite försent kommer sedan Marie inspringande, en tjej jag tränat med i flera år i Borlänge. Dessutom har jag tidigare sett två andra bekanta ansikten på gymmet. Jag undrar om man kan känna sig mer hemma efter en så kort stund i en ny stad...  Det var jag som pratade med instruktören innan passet, inte alla de andra. Yes.

Ikväll bjuder Karin och Jonas till fest och många av barndomsvännerna kommer att vara där. Kanske blir det samma klänning som förra gången, det är i så fall bara Emma och Hanna som vet. Nu laddar jag med pasta framför datorn och sen ska Emma få fixa en kort lugg på mig.

Kent, jag hade glömt Kent, nu är de i mina högtalare igen. Samma dag som Linda släpper sin nya skiva, släpper Kent sin nya skiva. (Egentligen kanske jag borde skriva tvärtom, men vem bryr sig...)Om någon har biljetter som de vill sälja till någon av konserterna i Stockholm är jag intresserad. Mycket intresserad. På återseende.

Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback