Sunkigt.

Vad lätt det är att falla ner i sunken om man väl börjar. Eller. Vad lätt jag har att falla ner i sunken om jag väl börjar Min lägenhet är nu ett flyttprojekt där kartongen och påsar av kläder står på varandra vilket är som det är, men helt plötsligt låter jag alla kläder jag provat för dagen ligga framme och kaffemuggarna får bilda kö på diskbänken. Inte för att jag har så många, eftersom alla ligger i kartonger, men ändå. Jag känner hur jag sunkar ner mig.

Tre dagar till, varav två långa kvällar, sedan väntar en helg i Borlänge följt av en vecka av flytt. Tungt, men ändå så roligt. Äntligen eget. Äntligen nära till gymmet. Äntligen en trea som gör att jag får stöka och böka på morgonarna även när Andreas är här. Eller, jag får stöka och böka utan att försöka vara tyst och få dåligt samvete. Ovärderligt.

image471

Andras kommentarer
Postat av: Sandra

Usch ja, det är verkligen lätt att allt bara förfaller. Här hemma såg det ut som jag vet inte vad i helgen. Nu har vi dock tvingats ta oss i kragen och iallafall försöka ha lite ordning i allt kaos. Man får se det som att det iallafall är för en bra sak. Det är kaos nu men om inte allför lång tid är det ordning igen och du har en större bättre lägenhet som du inte hyr i andra hand!


Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback