I en perfekt värld finns inget våld.

Det är ändå hemskt obehagligt det som hänt, så som det alltid är obehagligt när unga människor förolyckas och när unga människor utsätter varandra för våld. Jag lider med dem,  jag lider med de anhöriga till offret och med de anhöriga till de skyldiga gänget. Ingen ville nog att detta skulle hända, ingen hade planerat att det skulle hända och alla lider nog så in i helvete av det som hänt. Livet är alldeles för komplicerat för att dela in folk i onda och goda eller i vi och dem. Alla gör vi dumma saker ibland och ibland får händelsen en helt annan utgång än vad som var tänkt, som här antagligen.

Jag försvarar ingen, utan vill bara betona vikten av att inte döma människor och att inte se världen och samhället som svart eller vitt. Igen. Jag kommer aldrig ge mig om detta. Ibland blir livet inte som vi önskar att det ska bli och då måste någon finnas där med en hjälpande hand.


Andras kommentarer
Postat av: far Göran

Bara stödjer dig o dina tankar. Olle Carlsson skriver som präst i Allhelgonakyrkan på söder i förordet till Kristendom för ateister: Döm inte så blir ni inte dömda, Förklara ingen skyldig, så ska ni inte dömas skyldiga, Frikänn så ska ni bli frikända.
Ge så skall ni få /kram

2007-10-09 @ 23:40:58
Postat av: Maja

...och Olle Carlsson var inte den förste att säga så ;)

2008-07-09 @ 19:01:25

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback