Ge mig ork.

Utan kraft är inget enkelt och utan ork blir allt jobbigt och  svårt. Jag avskyr att inte orka. En lång djup suck kan få symbolisera denna dag. En dag då inget riktigt ville sig väl. Många timmar senare fick chokladens endorfiner rädda mig och jag börjar att bli en människa igen. Sova, varför kan jag inte sova? Låt mig sova. Min biologiska dygnsklocka tickar. Inte den andra biologiska klockan, den står blixstilla och väntar på sin dag. Inte än. Verkligen inte än. En annan dag och i en annan tid. Kanske. Men dygnsklockan väcker mig i gryningen och drömmarna plågar min sömn.


I natt ska jag i alla fall sova och imorgon ska jag ha ork.  Inget kan ändå redas ut och ingen kan ändå räddas under natten. Det är dumt att ens ägna tid åt att försöka. Okej. Jag vet. Och håller tummarna. Kraften, kom tillbaka.



Andras kommentarer
Postat av: kalaskulla

kämpa pål! efter downs kommer alltid Up's! kramar!


Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback