Ett rikt liv.

På bussen på väg till jobbet idag började tanten framför mig prata med mig. Hon undrade vart en biljett hon hittat gick, frågade om jag ville ha Cola, eftersom att hon hade två muggar och diskuterade "Stureplansprofilernas" dom. Jag svarade, tackade nej till Cola och diskuterade en stund med henne. Hon var både påläst och klok. När hon gick av bussen tittade alla och undrade vad vi två hade gemesamt, jag fortsatte att lyssna på musik och tänkte att vi nog hade mer gemensamt än vi kunde ana. Innan klockan hade slagit halv åtta hade min dag blivit berikad av en annan människa.

Nio timmar senare åkte jag samma väg tillbaka, berikad av ett möte med en klok elev som jag tycker mycket om. Cirkeln var sluten. Tänk vad små möten i vardagen kan göra om vi väl tar oss tid att lyssna på varandra. Ett enkelt sätt att få ett rikare liv.

image460

Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback