Tio tjejer en middag

Tio tjejer, ett datum och ett ställe.

Kompis K säger:

"Men nu tror jag att jag måste reda upp det här. Fredag v.46 kan fem personer(räknar upp namnet) men då måste Elli(jag) gå tidigare till realisepartyt.

Lördag v. 46 kan fyra personer.( Räknar upp de fyra personerna). Men då kan inte K2.

Så, ska vi vara demokratiska och välja fredagen? Så kanske vi kan ta det tidigare så att Elli hinner iväg sen."


Jag säger:

"Men vad händer med de övriga? De som inte svarat? Vill inte de med eller kollar de inte bara mailen?"

K nr 2 säger:

"Jag kanske ska ringa till L och fråga. Hon verkar vara ledig på lördagen. Då skulle vi kunna ta det på lördagen ändå. Jag kan gå lite tidigare i så fall. Någon som har förslag på vart vi skulle kunna gå förresten? Antingen skulle vi kunna gå dit, eller dit, eller dit. (Räknar upp minst fem olika ställen med lika många motiveringar)"

Åh, hur ska detta sluta? Jag väntar med spänning på den fortsatta mailkonversationen.

Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback