Mitt i kulturen.

Efter att ha lunchat på Kulturhuset knatade Andreas, mamma och jag till Skeppsholmen för att besöka Moderna museet. Solen sken, löven låg i högar på backen och alla omkring oss verkade le. Det slog mig då att jag bor nästan mitt i denna kulturklick. Jag bor i Stockholm, har ett förstahandskontrakt i Stockholm och har kulturen runt hörnet, eller i alla fall några tunnelbanestationer bort.  Jag kan gå på teatrar, gå på museeum och se livmusik när jag vill. Fantastiskt. Det är verkligen fantastiskt.

För en rastlös själ som gillar både teatrar och musik är det höjden av lyx. Att dessutom vara svensklärare och kunna se nya teatrar varje vecka är även det lyx.  Jag måste nog börja utnyttja det, för jag vill utnyttja det. Allt annat vore en skam för själen.


Andras kommentarer
Postat av: Hanna

Jag är på!
Men först ses vi imorn i din nya lya. Myysigt! KRAM

2007-11-02 @ 18:53:46

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback