Lycka

Snön ligger vit på marken och dagen får en helt ny innebörd. Jag kommer att välja andra kläder, tänka andra tankar och känna andra känslor, bara för att lite snö ligger på marken, lite blötsnö som är borta innan dagen blivit kväll. Den första snön ger mig med andra ord samma lyckorus idag som för 20 år sedan och det känns som att julen är runt hörnet. Julen som även den ger mig samma lyckorus som för 20 år sedan, fast med lite mer betoning på dagarna och veckorna innan. ( Ge mig romglögg nu!)

Nu ska jag slänga i mig lite frukost och dricka lite kaffe, sen väntar en promenad med Anna (pulsandes i snön?). Härligt att äntligen ha någon nära nog att gå spontana promenader med. Ett ovärderligt sätt att umgås.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Uppdatering: Två timmar senare är jag genomblöt efter att ha traskat runt i ösregn. Jag missade visst den lilla detaljen. Efter tjugo minuter i duschen är jag fortfarande inte varm. Tji fick jag för snö. Och snart ska jag försöka ta mig till Söder för att träffa söta Elin som är på besök i stan. Kaffe, ge mig kaffe och värme.


image489

















Andras kommentarer
Postat av: Junitjej

Jag är glad att vi inte har någon snö.


Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback