Elegi

Effektiva Ella skriver exjobb, städar och tvättar fönster och tvättar. Allt går fort, snabbt och effektivt. Då dyker Winnerbäcks Elegi upp på Itunes shuffle och allt som tidigare kännts så onödigt blir betydelsefullt. Man vet inte när det tar slut och man vet inte vad som väntar en. Att städa tillsammans med sin älskling utan varken stora eller små bekymmer skulle kunna komma att vara ens högsta dröm en dag.

Och alldeles nyss fick jag lyssna till ditt skratt,
och du berätta att du sakna mig i natt, det gör jag med.
Det är så tyst nere från gatan som det aldrig annars är,
det är som att natten här har sett allting och stilla sjunger med.

En elegi för alla sorger den här hösten handla om,
för en mor som sjukna in, och för ett barn som aldrig kom.
För skuggan över gårn där aldrig solen lyste in,
för en ork som inte fanns, du sakna min, jag sakna din.

Det du anförtror åt mig ska jag anförtro till dig.

Nu: gymmet.

Andras kommentarer
Postat av: mellis

mm, så sant så sant! Att försöka ta vara på vardagen är den lättaste vägen till lycka (!?).

Stor kram till världens bästa!


Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback