Bort.

Jag vaknade med huvudvärk. Konsigt, för jag somnade utan. Förutom att sortera papper har jag sett fram emot ett steppass, ett Power afrodance pass och en lunch med Johanna som är hemma. Mat, mat, kaffe, vatten. Huvudvärken ska bort.



JOhanna!

Andras kommentarer
Postat av: erika

Du har nog spänt dig i sömnen. Hoppas det går över och att du får en bra pluggfri måndag. Stor kram!

Postat av: Alma

Hej. TAck så jättemkt för din kommentar. Jag blev alldeles överlycklig. Har dina kompisar som är tvillingar någon blogg ? är det många som förväxlar dom? Tycker dom det är jobbigt tror du?=
Oj, det blev lite frågor visst. förlåt men jag tycker det är kul att veta och så hur andra känner och likannde.
MItt liv är skitskitskit. Det är bara vissa saker som gör så att dagen flyter på ändå. Jag blir jätteglad när folk säger att det koommer bli bättre för det ger ändå hopp elle hur man ska säga det.
Tack iaf så JÄTTEmkt för ditt svar. Jättetacksam r jag ! Förresten har du någon bild på dina vänner i bloggen ?
Massor av kramar och TUSEN tack ! JAg blev verkligen Glad !

2007-05-14 @ 11:10:45
URL: http://www.tvillingsjal.blogg.se
Postat av: Alma

Tack en än gång för din kommentar.
Jag skulle också¨vilja känna som dina vänner. Vara stolt och inte bry sig men det är så svårt för jut nu är allt så Fel! Tycker du att dom är jättelika?
Grejen är att jag o min yster är egentligen inte så jätelika för vi har olika stilar och olika frisyrer men det oroar mig iaf. Jag är så osäker nu, så skär. Jag kan börja gråta, så det käns som att tåraran aldrig ska sluta komma bara för att någon frågar Har du en tvillingsyster?
Jag vet, det är helt Galet. Men det känns så tungt så jobbigt. JAg skäms.
JAg vill ju så gärna vara glad över att jag har henne. Liksom prata om henne som min vanliga syster/vän.
Jag går redan hos pskolog men jag tro jag ska byta för hon förstår inte riktigt, nästan ingen förstår och jag blir så trött på det. Även går jag hos kurator men hon gör det bara väre på nåot sätt. hon prata om saker jag inte vill prata om och jag vågar inte säg att jag inte vill prata om det.
vad heter dina vänner som är tvillingar?
Jag och min syster vet inte om vi är tvåägg-eller enäggs tvillingar. Vi är ganksa lika i kroppen och sp men det är nått med att våra ryggrader är så olika så dom trodde inte det!
Min syster vet att jag mår dåligt men inte något annt. det känns inte bra att prata med henne om det bara. De flesta säger sp att jag ska prata med henne
men på ntt sätt känns det liksom bara felfelfel!
Hade dina vänner någon blogg eller så?
Du,jag vill TACKA dig jättemkt. Du är vekligen en ängel som skriver kommerntarer till mig för just nu mår jag riktigt risigt. JAg vet inte hur det komm,er gå. Jag bara hatar min klass. Det är dom som förstört allt. Det är som som börade. I 6:an så var det inget sånt. Jag o min syster blev inte ens sedda som syskon. INgen sa eller tänkte nånsin på det. Men nu har jag två tvillingpojkar i min klass. (ja o min syster går oika skolor) Dom klär sig likadant och hgar allt likadant. Jag tycker inte det är ntt fel eller så för dom är verkligen världens snällaste och charmigate killar. Men sen har vi ockå en tjej i min klass som heter Mariam. Hon är den dummatse som fnna. JAg HATAR henne. Hin mobbar dom hon mobbar min bästa vän. Alla mår dåligt av henne men lärarna bara skiter i det. Ahh¨! Jag blir så arg. Jag har fejkat att vara sjuk så himla många gånbger nu. Vi har prtat med lärarna jättemk men inget händer.
Hon har gjort så att jag tror att det är fel att vara tvilling. Att tvillingar inte är lika mkt värda. Honm sa till o medc att tvillingra har svårare att få pojkvän/flickavän? Tror du det ör så?
Jaj, tack så mkt. MAssor av KRAMAR ! TACK!

2007-05-14 @ 11:45:35
URL: http://www.tvillingsjal.blogg.se
Postat av: Alma

Hej! Jag vet. Vi vet. I fredags så blev min bästa kompis så ledsen. Hon grät i säkert en halvtimme.Hon var så rädd. Så ledsen. Alltså hon är verkligen en tjej som vågar säga vad hon tycker och tänker. Inte på ett elakt sätt. Ett bra sätt! Men varje gång hon säger en endaste liten grej som Tyst till MAriam så kan hon bara säga Jävla Hora tillbaka elle vad som helst. Jag blegv också så rädd när min kompis blev så ledsen. Det senaste har det mest vart jag som har vart ledsen och mått dåligt, både med det här med min tvillingsyster och skolan då. Så när hon berättade för mig att hon mår lika dåligt i skolan så blev jag lite rädd. eller inte rädd men det var så kontsigt. Visst har hon mått dåligt i skolan innan och vrt ledsen , men inte på det sättet. NU grät hon verkligen.
Vi har ju som sagt pratat med våran mentor och faktiskt med rektorn också, fast bara en gång. Det enda dom söger varje gpång är iungefär:
- Vi gör så gott vi kan, vi pratar med Mariam varje dag om att hon ska skärpa sig, fortsätt att stå emot det kommer nog ordna sig!
Det har gått snart 1 år. ett helt år och läraran säger att dom har gjort massa. det är ju inte en dugg skillnad sen början. Det är det som smärtar och man blir arg av. Hon beter sig på samma sätt fortfarande. Man blir så arg. Jag har också redan pratat med min mamma och pappa om det och det har flera andra i min klass också gjort. Några har ringt till rektorn..men vad händer efter det? INGET! Pappa sa att vi ska fortsätta prata och berätta hela tiden för läraran men det blir jobbigt när inget händer. Det känns som att man måste börja gråta framför ögonen på dom för att dom ska förstå!
Det tuffaste är också när alla lärare säger att vi aldrig ska säga något tillbaka till henne. BVisst det är klart vi inte ska. Men när hin har sagt jävla hora eller jag ska knulla din mamma för hundrade gånger då blir man bara så arg, ledsen oh trött på det. Då vill man bara säga till henne att sluta! Om jag skulle säga något sånt tillbaka till henne skulle hon noh hata mig och göra allt för att bryta ner mig så att alla skulle hata mig och sånt. Hon är spn. Hon kan säga vad hon vill till alla men om man säger något till henne blir hon så himla arg!
Man blir liksom rädd för henne. JÄtterädd. Det här med killar och sånt har inte dina tvillingvänner tyckt det vart jobbigt om pojkvännen förväxlat dom eller har det aldrig hänt? Vet du hurt det var på gymnasiet? Jag menar om mpnga brydde sig om att dom var tvillingar och så?
Tack så mkt. För att du har brytt diig om mig. Tack!
p.s är det dina tvilling vänner som är på bild om man söker på tvillingar (på din blogg alltså) och sen kommer det upp Tvillingar med stort T?
Dom var jättesöta !
Kram Kram !

2007-05-14 @ 13:03:51
URL: http://www.tvillingsjal.blogg.se
Postat av: Alma

Du fick den sista kommentaren väl? :)

2007-05-14 @ 13:04:39
URL: http://www.tvillingsjal.blogg.se
Postat av: evans

Kul med step up!

2007-05-14 @ 18:40:35
URL: http://evans.blogg.se

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback