Effektivisering

Ju mer tid man har, ju mindre blir det gjort.

Jag vet inte om oavstående är något känt citat eller så, men jag tror i varje fall att det ligger mycket i dessa ord. Oavsett om det gäller studier, undervisning, städning eller träning. Ju mer du har att göra, ju effektivare är du och ju mer orkar du med. När man ägnar en hel dag i hemmet för att plugga, är det istället lätt att inget blir gjort.

Jag imponeras av småbarnsföräldrar som hinner med heltidsjobb/studier, hushållsarbete och att umgås på samma antal timmar som jag har på ett dygn. Och min fråga kvarstår: hinner man någonsin ägna sig åt annan träning än att åka skridskor med sina barn?

Nu ska jag städa, min hals värker och jag måste avstå från dagens spinning. Vips så fick jag två timmar till hushållsarbete, för idag har jag mycket att göra och då är jag effektiv.

Andras kommentarer
Postat av: Sandra

Vet inte heller om det är ett känt citat, däremot vet jag att det definitivt stämmer! I alla lägen så tror jag att man är som effektivast under tidspress.

2007-03-20 @ 16:04:49
Postat av: Lekne

Det är inget att imponeras av. Man lär sig med tiden :-) Faktum är att man gör ofta mer med barn än när man var utan - blir effektivare liksom. Har många vänner som säger så - "vad gjorde jag av tiden innan vi fick barn?" - Var tid har sin charm!
Jag skulle hinna med mer träning om jag ville - men jag rider och det räcker, den annan tid som finns använder jag till annat + att man tränar med automatik när man springer efter ungarna. Har jag inte berättat att jag gick ner 25 kilo efter första barnet trots att jag i 1,5 års tid åt minst 200 gram marabou choklad!!!

och skridskor - det fixar dom ju på skolan *asg*

KRAM PÅ DIG!
ps. Har jag en hel dag oplanerad - blir inget gjort så ditt citat stämmer!


Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback